2012. március 6., kedd

1. fejezet

Egy kis előszó:
Aki nézte a sorozatot, annak ismerős lesz.:) Az elejét csak így tudtam megoldani, hát vágjunk is bele! :)

Bécs városára lassan ráborult a sötétség és felkapcsolták a köztéri világítást is, díszfénnyel vonva be az osztrák főváros megannyi turistacsalogató látványosságát. Az Állami Operaházban ünnepnappá nyílvánították ezt az estét, hisz hosszú idő után visszatért a színpadra Nina Martin, a híres operaénekesnő. Nagyszabású bemutatóval készültek és a kellékestől a kórusig mindenki csak azon dolgozott, hogy méltóképp állhasson ismét a világot jelentő deszkákra a komolyzene ünnepelt csillaga. Talán sohasem énekelte el olyan szépen Toscát, mint amilyen gyönyörűen adta elő azon az estén. Amióta a férje meghalt egy balesetben, nem érezte úgy, hogy szüksége van a tapsokra és a színpadra feldobált virágcsokrokra, de pár héttel ezelőtt minden megváltozott. Hiába költözött el a városból, az Operaház igazgatója így is megtalálta és addig-addig mesterkedett, amíg rá nem bírta venni, hogy igent mondjon a szerepajánlatra, pedig úgy gondolta, hogy ezentúl már csak a kislányának fog élni, aki mindig is annyira emlékeztette az elhunyt férjére. Nina félt is egy kicsit ettől az előadástól, mert úgy érezte, hogy már nem szól olyan szépen a magas cé, mint ahogy kellene, de minden aggodalma elszállt, amikor felgördült a függöny és minden reflektor őt világította meg. Az előadás végén a könnyeit visszapislogva hajolt meg immáron hatodszor a szeretett közönsége előtt, miközben fogalma sem volt róla, hogy a Hotel Imperial falai között mi zajlik. Nina itt szállt meg a kislányával, Sabineval és amíg ő a munkáját végezte a 6 hónapos kicsit egy babysitterre hagyta. Megbízott Theresában, aki már a kicsi megszületése óta segített neki a gyermek körüli teendőkben és most Bécsbe is elkísérte. Sabine nagyon nyügős volt, ezért Theresa odament a kiságyhoz, hogy a kezébe véve megnyugtassa a csöppséget. Ahogy a lakosztályban sétált vele fel-alá egyszer csak motoszkálásra lett figyelmes az ajtó felől és a fejét odafordítva egy idegen nőt látott maga előtt, amint belép a szobába és a gyereket követelte tőle. Theresa menekülőre fogta a dolgot és kezében Sabinével odarohant a telefonhoz, hogy segítséget hívjon, azonban a másik nő nem sokat gondolkozott, hogy mit tegyen. Megfogva az egyik antik gyertyatartót lesújtott Theresára, aki azonnal meghalt és elvette tőle Sabinét. Miután meggyőződött róla, hogy a folyosón senki sem jár átsietett a másik szobába, ahol felkapta az előre bepakolt bőröndjét, aztán kezében Sabinével kijelentkezett a szállodából.Senkinek sem tűnt fel az asszony, hisz bejelentkezni is egy gyerekkel jelentkezett be. Miután a formaságokkal kész voltak taxiba szállt és és amilyen gyorsan csak lehetett elhagyta Bécs városát...




-         Hé Gaby, ma te vagy a soros! Hol marad a tízóraim? – ült le az asztalom sarkára Ralf a délelőtti pangásban.
-         Menj el érte és akkor megkapod. Most épp egy cikken dolgozom és nem akarom félbehagyni.
-         De megegyeztünk, hogy  naponta váltogatjuk, hogy melyikünk megy le némi harapnivalóért.
-         Igen és most Melanie lenne a soros. – mutattam a legjobb barátnőm üres asztalára.
-         De ő most nincs itt és délutánig nem is fogjuk látni szerintem. Azt hiszem, hogy a fotómasinájához ment el valamit venni.
-         Ralf, abba még senki sem halt bele, hogy megmozdult és kettőnél több lépést is tett autó nélkül. Tudod a mozgás nagyon egészséges. – jegyeztem meg pimaszul felnézve a monitorom képernyőjéről.
-         Szerintem neked is jót tenne egy kis edzés.
-         Ezzel most mire célzol?
-         Arra, hogy ha a rendőrségen elolvassák a cikked, amit Nina Martin gyerekének elrablásáról írtál, akkor szaladhatsz. Biztos nem fogják szó nélkül hagyni, hogy olyan információkat is beleírtál, amit elméletileg nem lett volna szabad megosztanod a nyilvánossággal.
-         Tehetek én róla, hogy véletlen meghallottam, amit beszélgettek? – vontam meg a vállam – Különben is sajtószabadság van. Hidd el én már elég jól megtanultam az erre vonatkozó jogszabályokat.-fintorodtam el. Oknyomozó újságíróként – amiből igazából a nyomozó szó fedi le az újságírói tevékenységem -  már megszoktam, hogy néha összetűzésbe kerülök a hatóságokkal. Hiába állunk ugyanazon az oldalon, a rendőrök nem igazán szeretik, ha olyasmibe ütöm bele az orrom, amihez semmi közöm. Grazból azért is költöztem el, mert ott korlátozták a munkám, Bécsben viszont még nem ismerik ezt az oldalamat, de ha rajtam múlik hamar meg fogják...
-         Nem félsz, hogy egyszer még bajod esik a túlzott kíváncsiságod miatt? Vagy a zsaruk rágnak be rád, vagy a rossz fiúk és akkor ki véd meg?
-         Majd megvédem én saját magam, ezért is publikálok álnév alatt. Engem te ne félts!
-         De az nem elég!
-         Tudom attól félsz, hogy nem lesz, aki felhozza a tízóraidat. – álltam fel az asztal mögül – Na egye fene, elmegyek és hozok valami kaját, de a következő 2 napban te leszel a soros. Értve vagyok Ralf?
- Egy angyal vagy! – ült vissza a helyére vigyorogva a kollegám én pedig felvettem a kardigánom és a táskám aztán leszaladtam a szerkesztőségtől nem messze lévő kis kávéházba. 





A környéken rengeteg ember járkált, sokan ugyanígy némi harapnivalóért indultak de sok volt a turista is. Mielőtt beléptem a Drechslerbe megakadt a szemem egy gyönyörű szép német juhász kutyán, aki egy kávézó előtt parkoló fekete Alfa Romeo anyósüléséről dugta ki a fejét a lehúzott ablakon és úgy nézte az utca forgatagát. Elmosolyodtam a látványon, hisz mindig is szerettem a kutyákat és annyira lekötötte a figyelmem ez az egész, hogy észre sem vettem, amikor elejtettem a kulcscsomóm. Épp az ajtót készültem nyitni, amikor azt éreztem, hogy valaki bökdösni kezdi a kezem. Lenézve magam mellé a kutyát láttam, ahogy szájában a kulcsaimmal próbálja magára felhívni a figyelmemet, ezért leguggoltam hozzá és elvettem tőle a kulcscsomót.
-Köszönöm! Okos kutya. – simogattam meg a fejét, mire egyet vakkantott, aztán visszaugrott az autóba. Mosolyogva léptem be a helyiségbe és rögtön a pult felé vettem az irányt. Suzanne, a kedvenc eladóm épp a kötényét kötötte meg a derekán és ahogy észrevett intett, hogy menjek oda, majd ő kiszolgál.
-         Ma nem Melanie a soros? – kérdezte miközben eltörölt egy csészét.
-         De, csak ő most a masinájához ment venni valamit, Ralf meg szokás szerint lustul.
-         Értem. Na és mit adhatok? A szokásost? – kérdezte mosolyogva.
-         A kávé a szokásos, de most 2 Golatschent kérek mellé és még egy nagy szelet Apfelstrudelt, ha van.
-Persze. Várj itt, mindjárt hozom! – ment el összekészíteni a kért dolgokat Suzanne, én pedig a pultnak dőlve járattam végig a szemem a helyiségben. Rögtön meg is állapodott a tekintetem egy magas és elég jóvágású férfin, aki élénken gesztikulált, miközben valakivel a mobilján beszélt.
-Túrós vagy lekváros? – kérdezte Suzanne, amit nem értettem először, ezért arrébb oldalaztam a jóképű ismeretlen felé, ahol az eladónő is állt kezében a sütemények kiszedésére szolgáló fogóval.
- Túrós. – válaszoltam és miután Suzanne visszafordult a tízóraink felé én mégjobban szemrevételeztem magamnak a mobilos pasit.
„ Nem Christian, még nem voltam ott....igen...megiszom a kávémat és elintézem aztán visszamegyek az irodába...Addig kerítsétek elő Herr Müllert akár a föld alól is!... ühüm, akkor gyere ide! Szervusz Christian!” – bontotta a vonalat és eltette a telefonját, aztán lehajtotta a kávét és kiment a kávézóból, egyenesen a fekete Alfa Romeohoz, hogy aztán a kutyával együtt sétáljon be ismét. A német juhász persze azonnal idejött hozzám és leülve előttem vakkantott egyet,aztán odadugta a fejét a lábamhoz.
-         Rex,hagyd békén a hölgyet! Elnézést, de nem mindig akar rám hallgatni.– kért elnézést az ismeretlen.
-         Semmi gond. –mosolyodtam el -  Mi már ismerjük egymást. Szóval Rexnek hívnak.– simogattam meg a kutyát, mire ő a kezemre tette a jobb első lábát.
-         Honnan? – hökkent meg Rex gazdája.
-         Az előbb mikor bejöttem elejtettem a kulcscsomómat és Rex adta vissza nekem.
-         Értem. –bólintott egyet mosolyogva- Nekünk viszon most mennünk kell. – jegyezte meg a férfi, amikor meglátta, hogy piros színű autó fékez le a Drechsler előtt. – Gyere Rex! Christian biztos hozott neked is szalámis zsömlét. Viszlát! – köszönt el, aztán nyomában a kutyával kiment a kávézóból.





-         Hahó! Gaby! Itt van, amit kértél. – szólongatott Suzanne, ugyanis annyira elbambultam, hogy észre sem vettem amikor letette mögöttem a pultra a kis csomagot. Mosolyogva hátrafordultam és fizettem.
-         Nem tudod véletlen, hogy ki volt ez az előbb a kutyával? – érdeklődtem az eladólánynál.
-         Csak annyit tudok, hogy rendőr. Nagyon ritkán szoktam errefelé látni.-vont vállat Suzanne miközben a visszajárót szedte ki a kasszából.
-         Értem. Köszi! – mosolyogtam rá ismét aztán visszaindultam a munkahelyemre, mert nem akartam, hogy Ralf miattam haljon éhen... 

5 megjegyzés:

  1. Szija!
    Hát azt kell mondanom, írnom hogy ez nagyon jó! Tetszik! :)
    Kicsit félve álltam neki, pedig szeretem a Rex felügyelőt! :)
    Féltem hogy nem fog átjönni, de átjött és tényleg tetszik! :)
    Gaby jófej csajszi tetszik a dolgokhoz való hozzáállása!
    Sok ihletet hozzá! :)
    Puszi:
    Vii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      De örülök,hogy ez is tetszik!:)Klauszé mellett a Te véleményedre adok a legjobban.;)
      Én meg félve tettem ki...az első pár fejezetet még picit sutának érzem,mert végül is ez csak egy kísérletezésnek indult, végül viszont már ott tartok, hogy ehhez is egy csomó ötletem van, csak győzzem megírni.:)
      Köszi!:)
      Puszi:
      Detti

      Törlés
  2. Tudom, egyszer már leírtam, mikor először olvastam, de most megint leirom, hogy imádom ezt is :)) És siess, mert már tűkööön ülök, tudod nagyon jól :)
    Puszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Klausz!:) Sietek!(csak néha belustulok:P) Tudom.:)
      puszi

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés